SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Teoria i praktyka pracy socjalnej |
Kod przedmiotu | 14.5-WP-PEDD-TPPS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Pogłębienie wiedzy w zakresie różnorodnych koncepcji (modeli) teoretyczno-praktycznych w obszarze pracy socjalnej na rzecz wybranych grup i osób zagrożonych marginalizacją; rozwijanie umiejętności krytycznej analizy i świadomego wyboru stosowanych w działaniach socjalnych metod, technik i programów.
Pedagogika społeczna, teoretyczne podstawy pracy socjalnej, metody pracy socjalnej.
Wykłady
Współczesne wyzwania i uwarunkowania pracy socjalnej.Specyfika i zakres tematyczny badań w obszarze pracy socjalnej. Idea empowerment w pracy socjalnej – możliwości i ograniczenia. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – inspiracje, główne założenia, strategie postępowania. .
Ćwiczenia
Dylematy praktyki socjalnej z wybranymi grupami społecznymi – analiza wybranych przypadków i sytuacji, przykłady dobrych praktyk. Zastosowanie dialogu motywującego w obszarze pracy socjalnej
Wykład – wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – praca z książką, dyskusja, praca w grupach, analiza wybranych przypadków, projektowanie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem w formie pisemnej – test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu; minimum na uzyskanie zaliczenia testu to 50% punktów.
Ćwiczenia
Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć, ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć oraz wykonanie projektu socjalnego ukierunkowanego na wsparcie wybranej grupy klientów pomocy społecznej; 80% oceny końcowej stanowi ocena z projektu, pozostałe 20% stanowić będą inne wskazane oceny cząstkowe.
Ocena końcowa
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Lipowicz (ostatnia modyfikacja: 23-04-2020 13:11)