SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDP-WPMO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach zatrudniających logopedów i terapeutów w tym instytucjach medycznych. . Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w zawodzie logopedy

Wymagania wstępne

Student posiada wiedzę z zakresu rozwoju mowy i języka. 

Zakres tematyczny

Ukazanie roli kształcenia praktycznego dla  rynku pracy

Zapoznanie z zasadami odbywania praktyk z zakresu logopedii i terapii pedagogicznej, ukazanie celu odbywania praktyki

Przygotowanie merytoryczne w zakresie realizacji praktyki

Kształtowanie kompetencji społecznych - autoprezentacja, samoświadomość-określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z grupą, nauczycielami logopedami; nauczycielami - terapeutami w placówce, radzenie sobie ze stresem.

Ukazanie kodeksu Etyki Nauczycielskiej 

Metody kształcenia

Praktyka 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z aktywności podczas zajęć. 

Literatura podstawowa

Wragg E.,(2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej

Krzychała S., B. Zamorska, (2008) Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 20-04-2020 21:51)