SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski IV |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-38_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+
W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie B1/ B1+ w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Rozszerzenie komponentu kulturowego i cywilizacyjnego ukierunkowanych na styl życia w krajach anglojęzycznych.
2. Elementy języka technicznego i specjalistycznego w dziedzinie mechaniki i budowy maszyn, w tym:
a. Wybór kariery zawodowej, kryteria doboru zawodu, charakterystyka zawodów technicznych
b. Konstrukcje maszyn, materiały konstrukcyjne
c. Projektowanie - założenia projektowe, etapy projektowania, rysunek techniczny
d. Technologia materiałów - kategorie materiałów, stal jej rodzaje i zastosowanie, materiały nieżelazne, polimery, minerały i ceramika w inżynierii
e. Podstawowe technologie obróbki materiałów
f. Komunikacja w środowisku pracy - korespondencja, prezentacja, sprawozdania, etc
g. Ubieganie się o pracę – CV, list motywacyjny, udział w rozmowie kwalifikacyjnej
Zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów) oraz zaliczenie bieżacych kolokwiów w semestrze (każde kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie),egzamin końcowy obejmujący materiał z czterech semestrów przedmiotu
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk intermediate, Oxford University Press, 2006
2. Eric H. Glendinning, Alison Pohl Technology 2, Oxford University Press, 2012
3. Jon Naunton, ProFile 2 Intermediate, Oxford University Press, 2009
4. Mark Ibbotson, Professional English in Use: Engineering, Cambridge University Press, 2013
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
3. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
6. http://www.onestopenglish.com/
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 20-05-2020 12:31)