SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Teoria ruchu pojazdów samochodowych |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-KiEP-P-53_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie zasad doboru wartości parametrów konstrukcyjnych pojazdu samochodowego wpływających na jego własności trakcyjne.
Mechanika ogólna.
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Parametry geometryczno–masowe pojazdu i ich wyznaczanie | 2 | 1,2 | |||
W2 | Kinematyka i dynamika koła odkształcalnego. | 2 | 1,2 | |||
W3 | Opory ruchu pojazdu | 2 | 1,2 | |||
W4 | Charakterystyki trakcyjne pojazdu, wskaźnik dynamiczny | 2 | 1,2 | |||
W5 | Dobór mocy silnika i przełożeń w układzie napędowym pojazdu | 2 | 1,2 | |||
W6 | Proces hamowania pojazdu | 2 | 1,2 | |||
W7 | Stabilność ruchu pojazdu, nadsterowność i podsterowność | 2 | 1,2 | |||
W8 | Drgania pojazdu, dobór sztywności zawieszenia | 1 | 0,6 | |||
Suma: | 15 | 9 |
Lp. | Treści programowe - PROJEKT | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
P1 | Szacowanie wartości parametrów geometryczno–masowych wybranego pojazdu. | 4 | 2,4 | |||
P2 | Wyznaczanie oporów ruchu pojazdu wybranego pojazdu | 3 | 1,8 | |||
P3 | Dobór mocy silnika, dobór przełożeń w układzie napędowym pojazdu | 3 | 1,8 | |||
P4 | Sporządzanie charakterystyk trakcyjnych wybranego pojazdu. | 4 | 2,4 | |||
P5 | Zaliczenie | 1 | 0,6 | |||
Suma: | 15 | 9 |
Wykład konwencjonalny.
Ćwiczenia rachunkowe i projektowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z ćwiczeń jest określona na podstawie realizacji ćwiczeń rachunkowych i projektów.
Ocena z wykładu jest określona na podstawie wyniku egzaminu pisemnego.
1. Siłka W., Teoria ruchu samochodu, WNT, Warszawa 2002.
2. Arczyński S., Mechanika ruchu samochodu. WNT, Warszawa 1993.
1. Orzełowski S., Badania samochodów. WNT, Warszawa 1998.
2. Mischke M., Dynamika samochodu. T. 1, Napęd i hamowanie. WKiŁ. Warszawa 1987.
3. Mischke M., Dynamika samochodu. T. 2, Drgania. WKiŁ. Warszawa 1987.
Zmodyfikowane przez dr inż. Jerzy Sobich (ostatnia modyfikacja: 03-06-2020 12:38)