SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie informacyjne w arteterapii |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-ARTEP-TI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, a także wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w nauce i pracy zawodowej arteterapeuty.
Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres szkoły średniej).
Terminy, pojęcia: Technologia informacyjna a informatyka. TIK (ICT); rola i miejsce TIK w edukacji; ochrona własności intelektualnej; system operacyjny; alternatywne systemy operacyjne (bezpieczeństwo danych i systemu); komputer i sieć komputerowa. Urządzenia peryferyjne; licencje; oprogramowanie edukacyjne, Internet – korzystanie z zasobów, komunikacja synchroniczna i asynchroniczna; publikowanie dokumentów HTML lub technologia CMS;
Multimedia: grafika i dźwięk, film. Grafika – typy plików graficznych, konwersja. Fotografia cyfrowa, programy do edycji zdjęć, skanery i skanowanie, tworzenie animowanych plików gif, tworzenie animacji w prezentacji multimedialnej. Dźwięk – rejestracja dźwięku z różnych źródeł, obróbka dźwięku, konwersja plików dźwiękowych. Osadzanie dźwięku w prezentacji multimedialnej i na stronie internetowej. Film - nagrywanie filmów, zapisywanie i konwersja filmów, montaż plików filmowych, publikowanie w internecie.
Blogi / strony internetowe – zakładanie, administracja, prowadzenie.
Prezentacje multimedialne (Microsoft PowerPoint, LibreOffice Impress, WPS Office), multimedialne prezentacje online (Sway, Prezi).
Pokaz, demonstracja, wykład konwersatoryjny, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wiedza teoretyczna zdobywana podczas zajęć oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będzie sprawdzana z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny jakości prac / projektów (filmu, prezentacji multimedialnej, prowadzeniu strony internetowej).
Zaliczenie ćwiczeń: zaliczenie wszystkich podlegających ocenie sprawdzianów oraz zadań i prac / projektów. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów z każdej pracy / projektu.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych. Ocena końcowa z przedmiotu = ocena z ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 26-04-2020 11:05)