SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka arteterapeutyczna ciągła I |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-ARTEP-PAŚC1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 100 | 6,67 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1.Poznanie organizacji pracy różnych instytucji, placówek, stowarzyszeń, fundacji. zajmujących się opieką, wspieraniem czy leczeniem osób z problemami, w ich kontekstach środowiskowych.
2.Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć.
3.Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania.
4.Nabycie umiejętności analizy pracy osób zatrudnionych w placówkach, instytucjach, stowarzyszeniach i fundacjach podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów.
5.Nabycie umiejętności analizowania i wstępnego zaprojektowania działań w przyszłej własnej pracy arteterapeutycznej w odniesieniu do zaobserwowanych problemów indywidualnych osób potrzebujących wsparcia, terapii,opieki.
Wiedza z zakresu przedmiotów zaliczonych w semestrze 1,2,3,4 na studiach Arteterapia
Podczas praktyki arteterapeutycznej ciągłej w semestrze 5 zakłada się u studentów arteterapii poznanie struktury, zadań, misji placówki prowadzącej praktykę;, planowanie, organizowanie własnej pracy w instytucji, w której odbywa się praktyka. W szczególności zakłada się poznanie realizowanych przez instytucję/placówkę zadań wspierających, terapeutyczno- rehabilitacyjnych i edukacyjnych, przy pomocy różnych adekwatnych do zdiagnozowanych dysfunkcji metod terapeutycznych. Student odbywający praktykę powinien poznać organizację pracy; pracowników; uczestników procesów terapeutycznych oraz sposób prowadzonej dokumentacji. Student będzie hospitował i dokumentował zajęcia prowadzone przez terapeutów.
Oprócz obserwacji i analizy działań zawodowych, pracowników kierujących praktyką, student powinien dokonać wstępnej indywidualnej analizy przypadku (casy study) wraz zaplanowaniem projektu działań arteterapetycznych, adekwatnych do problemu klienta/ uczestnika. W projekcie zostaną opisane i zaopiniowane przez studenta wraz z opiekunem praktyki, metody pracy arteterapeutycznej najbardziej użyteczne dla poprawy zdrowia/sytuacji osób doświadczających różnych problemów.
Obserwacja, metoda praktycznego działania, projektowanie, analiza materiałów metodycznych, dokumentów, aktywne metody ewaluacji zajęć terapeutycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1.Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2011.
2.Buchalter S.I., Terapia sztuką, Zysk i S-ka, Poznań 2006.
3.Arciszewska-Binnebesel A., 2003: Arteterapia. Szczęśliwy świat tworzenia, Wyd. Bea, Toruń.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 26-04-2020 11:05)