SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Digital advertising - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Digital advertising
Kod przedmiotu 15.3-WE-BizElP-DA-Er
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr inż. Łukasz Hładowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Providing knowledge on digital media, including current technologies and requirements of electronic media industry.

Teaching the principles of advertising media creation. Teaching principles of acquisition and digital processing of pictures, video and audio materials.

Teaching principles of practical Internet publishing of different contents.

Wymagania wstępne

Technological aspects of the Internet.

Zakres tematyczny

  • Digital media characteristics. Sound and image perception. Importance of the color management and the role of color profiles.
  • Multimedia input (digital still cameras,  video cameras, microphones, scanners) and output (monitors, printers, plotters, 3D printers, speakers) devices. Device parameters and methods for device selection.
  • Use of digital cameras. Principles of photography. Camera and lens selection based on the photographed scene: macro photography, pack shot, news photography.
  • Digital image processing. Image formats. Analysis and editing of digital images. Principles of typography.
  • Use of digital video cameras. Principles for video capture. Advertisements. Principles of movie editing for the Internet.
  • Audio. Audio acquisition. Principles of audio processing (denoise, special effects, filtration). Video and audio integration and synchronization.
  • Content creation. Using digital stock photo banks. Creation of landing pages. Selecting proper content parameters (resolution, size, format).
  • Principles of business graphics. Posters, invitations, business cards, folders and pictures. Creating digital presentations.
  • Content publishing. Use of Internet content distribution networks, incliding YouTube, Fotolia, Picasa Web, social networks, discussion forums, Kickstarter, Live publishing using streaming media.

Metody kształcenia

Lecture - conventional lecture using a beamer,

Lab - hands-on classes in a computer lab.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture - oral or written test administered at the end of the semester.

Lab - final grade is a weighted average for all elements of the course. A grade is given for the preparation to the task (written test) and a practical result of the task.

Final grade = Weighted average calculated with 40% lecture mark and 60% lab mark.

Literatura podstawowa

  1. Fraser, B., Real world color management, 2nd Edition, Peachpit Press, 2004,
  2. Williams, R.,The Non-Designer's Design and Type Books, Deluxe Edition, Peachpit Press, 2007,
  3. Ball, J., Carman, R., From Still to Motion: A photographer's guide to creating video with your DSLR, New Riders, 2010

Literatura uzupełniająca

  1. Varis, L., Skin: The Complete Guide to Digitally Lighting, Photographing, and Retouching Faces and Bodies, 2nd Edition, Sybex 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-04-2020 14:51)