SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Physics of computer games |
Kod przedmiotu | 13.2-WF-FizD-PN-S19 |
Wydział | Wydział Fizyki i Astronomii |
Kierunek | Fizyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Fizyka komputerowa |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is to familiarize students with the methods of computer physics used in computer games and animation.
1. Knowledge of the dynamics of a material point and rigid body.
2. Knowledge of numerical methods
3. Knowledge of the basics of computer simulations
4. Programming in Python and / or C ++
5. Knowledge of the Linux operating system
1. Algorithms for solving equations of motion
2. Systems of non-interacting particles - "particle dynamics"
3. Masses connected by springs - "cloth simulations"
4. Dynamics of a rigid body - "ragdoll simulations"
5. Physics laws and simulations of real objects in games (simulators)
6. Methods of statistical physics in computer games - herd behavior, randomness
Laboratory exercises, project method, group work, ideas exchange, brainstorming, presentation, work with documentation, independent acquisition of knowledge.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Semester project - 70% of the grade
Activity during classes - 30% of the grade
1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003
2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010
3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005
Internet
Zmodyfikowane przez dr hab. Piotr Lubiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-06-2020 22:41)