SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Fizyka gier komputerowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Fizyka gier komputerowych
Kod przedmiotu 13.2-WF-FizD-FGK-S19
Wydział Wydział Fizyki i Astronomii
Kierunek Fizyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Fizyka komputerowa
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marcin Kośmider
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami fizyki komputerowej stosowanymi w grach komputerowych  i animacji.

Wymagania wstępne

1. Znajomość dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej.

2. Znajomość metod numerycznych

3. Znajomość podstaw symulacji komputerowych

4. Biegła znajomość programowania w języku Python i/lub C++

5. Znajomość systemu operacyjnego Linux   

Zakres tematyczny

1. Dynamika punktu materialnego, algorytmy rozwiązywania równań ruchu, grawitacja i lot pocisku

2. Układy nieoddziałujących cząstek - "particle dynamics"

3. Masy połączone sprężynami - "cloth simulations"

4. Dynamika bryły sztywnej - "ragdoll simulations"

5. Prawa fizyki a symulacje obiektów rzeczywistych w grach (symulatory)

6. Metody fizyki statystycznej w grach komputerowych - zachowania stadne, losowość

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektu, praca w grupie, giełda pomysłów, burza mózgów, prezentacja, praca z dokumentacją, samodzielne pozyskiwanie wiedzy.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Projekt semestralny - 70% oceny

Aktywność na zajęciach - 30 % oceny

Literatura podstawowa

1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003

2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010

3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005

Literatura uzupełniająca

Internet

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Piotr Lubiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-06-2020 22:58)