SylabUZ
Wydział Humanistyczny
semestr zimowy 2020/2021
Historia - pierwszego stopnia
Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk
Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk - opis przedmiotu
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu
Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk
Kod przedmiotu
08.3-WH-HistP-WDZZRP- 20
Wydział
Wydział Humanistyczny
Kierunek
Historia
Profil
ogólnoakademicki
Rodzaj studiów
pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr
5
Liczba punktów ECTS do zdobycia
2
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
dr hab. Leszek Jazownik, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Laboratorium
30
2
-
-
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Celem realizacji przedmiotu jest:
gromadzenie przez studenta doświadczeń związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą nauczyciela języka polskiego;
konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki literatury i języka polskiego z rzeczywistością edukacyjną;
doskonalenie warsztatu dydaktycznego młodego nauczyciela.
Wymagania wstępne
Zapisz zmiany
Brak
Zakres tematyczny
Podstawowe kryteria oceny lekcji.
Obserwacja lekcji i ich ocena.
Protokołowanie lekcji.
Analiza samodzielnie przygotowywanych konspektów lekcji.
Prowadzenie lekcji na podstawie samodzielnie opracowywanych scenariuszy.
Przygotowywanie pomocy dydaktycznych i ocena funkcjonalności ich wykorzystania.
Wykorzystywanie w toku lekcji (zajęć) środków multimedialnych i technologii informacyjnej.
Analiza działań wychowawczych realizowanych w toku pracy dydaktycznej.
Analiza procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie.
Dostosowywanie podejmowanych działań do możliwości i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów.
Metody kształcenia
obserwacja lekcji;
opracowanie protokółów i konspektów zajęć dydaktycznych;
ćwiczenia praktyczne;
dyskusja;
planowanie, omawianie i ocenianie zajęć prowadzonych samodzielnie oraz realizowanych przez inne osoby;
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
opracowanie protokołów obserwacji lekcji;
opracowanie konspektów i przeprowadzenie na ich podstawie lekcji języka polskiego;
aktywny udział w zajęciach.
Literatura podstawowa
Nagajowa M., ABC metodyki języka polskiego , 1995.
Literatura uzupełniająca
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-06-2020 10:41)