SylabUZ

Generate PDF for this page

Medical Care and Therapeutic Education in Respiratory Failure - course description

General information
Course name Medical Care and Therapeutic Education in Respiratory Failure
Course ID 12.6-WL-PIELD-NO
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Nursing
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree in nursing
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Bonikowska
  • dr n. med. Bartosz Kudliński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Class 15 1 - - Credit

Aim of the course

Student po zrealizowaniu treści programowych przedmiotu będzie przygotowany do podjęcia opieki i edukacji terapeutycznej nad chorymi w niewydolności oddechowej.

Prerequisites

Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu anatomii, fizjologii, chorób wewnętrznych i pielęgniarstwa internistycznego.

Scope

Wykład/ćwiczenia:

  1. Niewydolność oddechowa z stanach zapalnych płuc.
  2. Ostra i przewlekła niewydolność oddechowa.
  3. Przewlekła obturacyjna choroba płuc.
  4. Alergia i astma oskrzelowa.
  5. Serce płucne.
  6. Zatorowość płucna.
  7. Edukacja jako istotny element terapii w niewydolności oddechowej.

Teaching methods

Wykład informacyjny, analiza dokumentów, metoda poglądowa, dyskusja problemowa, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład i ćwiczenia: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę przed lub po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów, test praktycznych umiejętności, wykonanie zadania indywidualnego i obserwacja bezpośredniej pracy z pacjentem. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.

Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

94-100% = 5,0, 85-93% = 4,5, 76-84% = 4,0, 68-75% = 3,5, 60-67% = 3,0, 0-59% = 2,0.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

1. Płusa T. Choroby układu oddechowego. Wyd. Termedia Poznań 2014

2.  Antczak A. POChP w przypadkach klinicznych. PZWL  Warszawa 2018

Further reading

1. Talarska D. Zozulińska–Ziółkiewicz D. Pielęgniarstwo internistyczne. PZWL Warszawa  2017.

2.   Czasopisma dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych – nauki medyczne i nauki o zdrowiu; http://www.bu.uz.zgora.pl/

 

Notes


Modified by dr Iwona Bonikowska (last modification: 28-09-2020 16:50)