SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Foundations of Multicultural Education |
Kod przedmiotu | 0110-WP-PED-FME |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus drugiego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Acquaint students with basic knowledge about: pedagogical approaches to multicultural education, teaching strategies and practices, teacher's role in the integration process and implementation of multicultural education in the classroom
Basic knowledge in Pedagogy, Psychology and Sociology
Discussion, case studies and scenarios, problem methods, project, presentation
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
The requirement to pass is active participation in class discussions (40% of general grade) and designing an individual or group project- presentation, poster or essay- that illustrates the use of a selected course issue (60%).
Alexandru F., The Educational Context Between Homogeneity and Cultural Diversity, 2012.
Dąbrowa E., Markowska-Manista U., Contact theory in multicultural school praxis, [in:] School Quality and Culture, ed. I. Nowosad, Adam Marszałek, Toruń 2014, no. 7.
Declaration of European Ministers on Intercultural Education „Multicultural Education in the New European Context”, Athens, Greece, 10 –12 November 2003, Session 21.
Inglis Ch., Planning for cultural diviersity, UNESCO, International Institute for Educational Planning, Paris 2008.
Unesco Guidelines on Intercultural Education (2006), UNESCO Section of Education for Peace and Human Rights, Division for the Promotion of Quality Education, Education Sector, Paris.
The further sources in English will be provided by the lecturer during the course.
Language of instruction: English or German
* The subject can be run every semester. In case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 08-07-2020 17:58)