SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Social Psychology - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Social Psychology
Kod przedmiotu 14.4-WP-SOCP-PSP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Socjologia
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Bazuń
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To present and discuss basic information about social psychology, psychology of social influence, cultural  differences psychology.

Wymagania wstępne

No special prerequisites

Zakres tematyczny

  1. Social psychology subject
  2. Famous social experiments and it’s consequences
  3. Methods of social influence.
  4.  Susceptability and resistence to social influence.
  5.  Persuasion, propaganda and manipulation in social relations.
  6. The social influence and manipulation methods at work.

Metody kształcenia

Some classes will be a discussion of critical and analytical terms and methods of social influence.

Demonstrating - teaching through examples and case studies description. Role playing and scenario analysing during classes. Textbook assignments.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Assessed on the basis of: a) submitting an essay on topics related to the methods of social influence; b) preparing short multimedial presentation about one student-chosen method of social influence; c) Individual assessment based on active participation during the course.

Literatura podstawowa

1.       Aronson E., Wilson T.D, Akert R.M., Social Psychology, 2004.

Literatura uzupełniająca

1.       Zimbardo Ph.,The Psychology of Attitude Change and Social Influence. New York: McGraw-Hill, 1991.

2.       Zimbardo Ph., Influencing Attitudes and Changing Behavior (2nd ed.). Reading, MA: Addison Wesley, 1977.

Uwagi

the subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 08-07-2020 17:37)