SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Inżynieria oprogramowania - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Inżynieria oprogramowania
Kod przedmiotu 11.3-WK-IiED-IO-W-S14_pNadGenRB066
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 7
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Janusz Jabłoński
  • dr inż. Agnieszka Lasota
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize the student with selected models, techniques and methods of Software Engineering in the implementation of information systems.

Wymagania wstępne

Basic knowledge of object-oriented concepts and methods, object-oriented programming and the basics of SQL and databases.

Zakres tematyczny

Lecture
1. Software design. (1 hour)
2. Techniques of planning and cost estimation - the function point method. (2 hours)
3. Scheduling and monitoring of IT projects. (2 hours)
4. IT systems quality control processes and software reliability problems. (2 hours)
5. Techniques of team work. (2 hours)
6. Verification, validation and testing of software. (2 hours)
7. Software inspections. Human - computer interaction. (2 hours)
8. Methods and techniques of notation in the production of information systems and management of IT projects. (2 hours)

LAB

The use of UML diagrams for the design and production of information systems. Event programming. Tools supporting the design and implementation of human-computer interaction based on a graphical interface. Server technologies in the implementation of information systems. Use of the possibilities and tools available on the market in testing, verification and validation of the code. Organizing and managing the work of a development team on the example of PRINCE 2.

Metody kształcenia

Traditional lecture, laboratory exercises with the use of IT tools.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The final grade in the subject includes the laboratory grade (65%) and the exam grade (35%), assuming that the student achieved all the assumed learning outcomes sufficiently. The condition for passing the course is obtaining a positive grade from the laboratory and the lecture.

Literatura podstawowa

B. Bruegge, A. H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering. UML design patterns and JAVA, Pearson, 2010

I. Sommerville, Software Engineering: Update, 8th Edition (International Computer Science Series), Hardcover, 2006

I. Graham, Object-Oriented Methods: Principles and Practice (3rd Edition), Addison-Wesley Professional, 2000

L. Mandel, Eclipse Web Tools Platform: Developing Java Web Applications, Addison-Wesley Professional, 2007

Literatura uzupełniająca

D. Minter, L. Linwood, Beginning Hibernate: From Novice to Professional, Apress, 2006

D. Alur, J. Crupi, D. Malks, Core J2EE Patterns: Best Practices and Design Strategies Paperback, Pearson Education, 2001

C. Horstmann, G. Cornell, Core Java 2, Volume I: Fundamentals, Prentice Hall PTR, 2002

A. Hemrajani, Agile Java Development with Spring, Hibernate and Eclipse, Sams Publishing, 2006

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Agnieszka Lasota (ostatnia modyfikacja: 19-10-2020 19:21)