SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przedmiot fakultatywny - Wprowadzenie do komunikacji alternatywnej i wspomagającej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przedmiot fakultatywny - Wprowadzenie do komunikacji alternatywnej i wspomagającej
Kod przedmiotu 12.9-WL-LekAM-WKAW
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Lekarski
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie sześcioletnie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 15 1 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie z podstawowymi terminami związanymi z AAC oraz z wybranymi metodami komunikacji alternatywnej i wspomagającej i ich wykorzystaniem podczas kontaktu z pacjentem z zaburzeniami mowy.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

1. Podstawowe terminy związane z komunikacją alternatywną i wspomagającą.

2. Użytkownicy komunikacji alternatywnej i wspomagającej.

3. Systemy stosowane w ramach komunikacji alternatywnej i wspomagającej:

- manualne

- graficzne,

- dotykowe,

- łączone.

 

 

Metody kształcenia

Wykład, metoda ćwiczeniowa.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają kolokwia sprawdzające wiedzę. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.

Literatura podstawowa

Gyrcman M., Kaczmarek B. B., Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej). Kraków 2017.

Nosko-Goszczycka M., AAC dla każdego. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Gdańsk 2019.

Literatura uzupełniająca

Błeszyński J., Kochan K. B, Skorek E. M., Edukacyjne oblicza komunikacji. dyskurs interdyscyplinarny. Zielona Góra 2016.

Błeszyński J., Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Kraków 2017.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-09-2020 15:52)