SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie kapitałem marki |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZSPD-ZKMA |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie sprzedażą |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład i ćwiczenia | - | - | 8 (w tym jako e-learning) |
0,53 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z problematyką dotyczącą marki oraz tworzonej przez nią wartości symbolicznej
Nie dotyczy
Typy wartości produktu: funkcjonalna i symboliczna. Definicje marki. Kapitał marki jako zasoby symboliczne. Kapitał marki jako element kapitału intelektualnego. Dźwignia z marki. Tworzenie, eksploatacja i pomiar kapitału miarki.
Wykład konwersatoryjny. Analiza przypadków. Zadania.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i wykonanie zaleconych zadań.
1. Kłeczek R, Sagan A., Kall J., Zarządzanie marką, Wolters-Kluwer, Warszawa, 2017
2. Kall J., Sojkin B. (red.), Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
3. Urbanek G., Kosińska E. (red.), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002
1. Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, POLTEXT, Warszawa 2010
2. Łukasik B., Schivinski P., Pomiar kapitału marek własnych detalistów, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Lublin, VOL. XLIX, 1, section H, 2015, s. 82-88
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-08-2020 22:22)