SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening wspomagania kreatywności - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening wspomagania kreatywności
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-TWK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Nabycie kompetencji w zakresie wspierania kreatywności dzieci, młodzieży i dorosłych, prowadzenie treningów kreatywności, twórczego moderowania grup pracujących stacjonarnie i przez Internet.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Kreatywność w literaturze i praktyce nauczyciela, wychowawcy i trenera. Kreatywność dzieci, młodzieży i dorosłych. Trening twórczości. Trening twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Przełamywanie schematów myślenia. kreatywność indywidualna i grupy. Poszukiwanie sposobów twórczego i kreatywnego spędzania czasu wolnego. kreatywność i twórczość w systemie szkolnym. Możliwości kreatywnego i twórczego moderowania grup Internetowych i społecznościowych. Kreatywność a normy, zasady i etyka. kreatywność i twórczość- kiedy wspiera rozwój, a kiedy może byc problemem. 

Metody kształcenia

Dyskusja, warsztat grupowy, analiza tekstów i analiza przypadków, praca projektami

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

aktywność na zajęciach, projekt zaliczeniowy, obecność na  90% ćwiczeń

Literatura podstawowa

Nęcka E., Trening twórczości, 2019, Psychologia twórczości 2001 i nast.

Mechło P., Trening innowacyjnego myślenia, 2019

Szmit K., Trening kreatywności, 2013

Literatura uzupełniająca

Szmit K, ABC kreatywności, 2010

Todd H., Kreatywność na zawołanie, 2020

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 14-01-2021 22:02)