SylabUZ
Course name | Media w kulturze i edukacji |
Course ID | 05.0-WP-AKTAS-MwKiE |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 15 | 1 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 15 | 1 | Credit with grade |
Przygotowanie do samodzielnej oceny, wyboru i realizacji mediów stosowanych w działaniach kulturalnych, wychowawczych, edukacyjnych oraz w procesie szeroko rozumianego komunikowania się; ukształtowanie umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT) w pracy animatora kultury. Ukształtowanie umiejętności oceny szkodliwego oddziaływania mediów.
Podstawowe podstawowa wiedza o mediach, multimediach i technologii informacyjno-komunikacyjnej, sprawna obsługa podstawowych aplikacji MS.
Wykłady
Media, multimedia, technologie informacyjne w kulturze i edukacji, podstawowe pojęcia: definicja, kalcyfikacja mediów edukacyjnych.
Funkcje mediów w kulturze i edukacji. Kulturalne i edukacyjne możliwości mediów i multimediów. Multimedialne programy komputerowe w procesie nauczania i uczenia się.
Cechy edukacyjnych programów komputerowych. Zalety nauczania wspomaganego technologią informacyjną. Zasady nauczania z wykorzystaniem mediów i multimediów. Współczesne zagrożenia i niebezpieczeństwa medialne (cyberprzemoc, uzależnienia, sexting, szkodliwe treści w Internecie). Wpływ technologii informacyjnych na rozwój psychiczny i fizyczny dziecka.
Laboratoria
Oferta kulturalno-edukacyjna sieci Internet dla dzieci i młodzieży. Przegląd i analiza stron internetowych skierowanych dla dzieci i młodzieży stanowiących pomoc dydaktyczną w działaniach kulturalno-edukacyjnych. Media proste i złożone w działaniach animatora kultury. Propozycje zajęć skierowanych dla dzieci i młodzieży. Przygotowanie, prezentacja i ewaluacja przedstawionych koncepcji studentów. Multimedialne programy komputerowe w praktyce animatora kultury. Szczegółowa analiza/ocena edukacyjnych programów komputerowych (przeznaczenie programu, zawartość, wady i zalety programu).
Wykłady – wykład konwersatoryjny, pokaz, demonstracja.
Laboratoria – praca z książką, samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online zamieszczonych na platformie: blended learning oraz e-learning przygotowanych i opracowanych przez prowadzącego, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład - warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia z wykładu.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena i analiza stron internetowych oraz przedstawienie koncepcji zajęć dla dzieci i młodzieży zakładających wykorzystanie mediów prostych lub złożonych.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z laboratoriów i wykładów.
Arends R.I., (2002), Uczymy się nauczać, Warszawa
Bednarek J., (2002), Media w nauczaniu, Warszawa
Ogonowska A., (2018), Uzależnienia medialne. Uwarunkowania, leczenie, profilaktyka, Kraków
Huk T., (2001), Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły, Kraków
Jędryczkowski J., (2008), Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra
Reeves B., Nass C., (2000), Media i ludzie, PIW, Warszawa
Spitzer M., (2016), Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie, Słupsk
Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 13-01-2021 20:56)