SylabUZ
Course name | Technologie informacyjne w pracy nauczyciela |
Course ID | 05.9-WP-AKTAS-TI |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, a także wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się ICT w pracy animatora kultury / nauczyciela.
Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres szkoły średniej).
Technologia informacyjna a informatyka; TIK (ICT) oraz ich zakres pojęciowy; rola i miejsce TIK w społeczeństwie informacyjnym oraz w pracy psychologa; ochrona własności intelektualnej; system operacyjny; alternatywne systemy operacyjne; komputer i sieć komputerowa; urządzenia peryferyjne.
Bezpieczeństwo danych oraz systemu operacyjnego (warunki eksploatacji sprzętu; bezpieczeństwo systemu operacyjnego; ochrona danych zapisanych lokalnie oraz w sieci; szyfrowanie).
Edytor tekstu Microsoft Word lub LibreOffice Writer – formatowanie dokumentów (marginesy i orientacja strony, listy wypunktowane i numerowane, nagłówki i stopki, podział tekstu na kolumny, tworzenie i formatowanie tabel, wstawianie i formatowanie obiektów graficznych, sprawdzanie pisowni i gramatyki w dokumencie, wykorzystywanie słownika synonimów, edytor równań matematycznych; style, automatyczny spis treści, automatyczne podpisywanie rysunków i tabel, style nagłówków).
Arkusz kalkulacyjny – Microsoft Excel lub LibreOffice Calc. Tworzenie i formatowanie arkuszy danych (sortowanie, tworzenie i kopiowanie funkcji, podstawowe obliczenia, formatowanie wykresów; rejestracja makr; tworzenie formularzy). Arkusze sieciowe – import danych z wielu arkuszy, import danych z Internetu, sumy częściowe, tabela przestawna, filtrowanie, wykresy. Dokumenty Google (w tym formularze - ankiety i testy sieciowe).
Multimedia: grafika i dźwięk, film. Grafika – typy plików graficznych, konwersja. Fotografia cyfrowa, programy do edycji zdjęć, skanery i skanowanie. Dźwięk – rejestracja dźwięku z różnych źródeł, obróbka dźwięku, konwersja plików dźwiękowych. Film - nagrywanie i montaż filmów. Osadzanie multimediów w prezentacji i na stronie internetowej.
Internet: tworzenie stron WWW (CMS); aplikacje w chmurze; Dokumenty Google lub Microsoft OneDrive oraz Dropbox. Projekt witryny internetowej oraz jej wykonanie.
Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wiedza teoretyczna zdobywana podczas zajęć oraz samodzielnej pracy z książką oraz kursem online będzie sprawdzana z zastosowaniem testu z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Umiejętności praktyczne, np. korzystanie z edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego itp. będą weryfikowane na podstawie oceny jakości prac – sprawdzian z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów (prezentacje multimedialne lub strony internetowe) z zastosowaniem progów punktowych. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Zaliczenie z laboratoriów: zaliczenie wszystkich podlegających ocenie testów, sprawdzianów oraz zadań i prac.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//przedmioty.html po wybraniu właściwej grupy.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 16-01-2021 19:48)