SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski I
Kod przedmiotu 09.0-WP-AKTAS-JA1
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania i mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych oraz koncentruje się na analizie tekstów o tematyce związanej z kulturą oraz różnorodnymi formami komunikacji społecznej i medialnej:

  1. Edukacja i szkolnictwo wyższe w krajach anglosaskich.
  2. Kultura: formy i sposoby animacji kultury.
  3. Komunikacja społeczna (werbalna i niewerbalna); komunikacja poprzez media; autoprezentacja.

Metody kształcenia

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate, Oxford University Press, 2016
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  3. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  4. Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  5. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  6. Evans V., Dooley J., Wright S., Career paths. Information Technology, Express Publishing 2018
  7. Glendinning E. H., McEwan J., English for Information Technology, Oxford  2002.
  8. Lax S., Media and Communication Technologies, Macmillan 2008.
  9. International Journal of Art Therapy

Literatura uzupełniająca

1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003

2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997

3. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

4. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007

5. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-01-2021 13:34)