SylabUZ

Generate PDF for this page

English II - course description

General information
Course name English II
Course ID 09.0-WP-AKTAS-JA2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 60 4 36 2,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Scope

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania i mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych oraz koncentruje się na analizie tekstów o tematyce związanej z kulturą oraz różnorodnymi formami komunikacji społecznej i medialnej:

  1. Media w kulturze; kultura masowa.
  2. Internet – bezpieczeństwo w sieci.
  3. Media społecznościowe – korzyści i zagrożenia.
  4. Stereotypy i różnice kulturowe.
  5. Arteterapia – funkcja terapeutyczna i edukacyjna sztuki; rodzaje arteterapii.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate, Oxford University Press, 2016
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  3. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  4. Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  5. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  6. Evans V., Dooley J., Wright S., Career paths. Information Technology, Express Publishing 2018
  7. Glendinning E. H., McEwan J., English for Information Technology, Oxford  2002.
  8. Lax S., Media and Communication Technologies, Macmillan 2008.
  9. International Journal of Art Therapy

Further reading

1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003

2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997

3. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

4. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007

5. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009

 

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 13-01-2021 18:52)