SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-KYT
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jacek Jędryczkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do samodzielnego tworzenia dystrybuowania treści wideo w serwisie YouTube.

Wymagania wstępne

Podstawowe wiadomości z zakresu technologii informacyjnych.

Zakres tematyczny

Oddziaływanie filmów i przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych. Metoda obserwacji i narzędzia YouTube Analytics jako sposób gromadzenia informacji o odbiorcach. Interpretacja raportów YouTube Analytics, a dostosowywanie przekazów do preferencji i oczekiwań widzów. Koncentracja i utrzymanie uwagi jako warunek konieczny utrzymania widzów przed ekranami. YouTube jako platforma edukacyjna (realizacja wideo tutoriali oraz działań w obszarze animacji kultury). Przygotowanie stanowiska do nagrywania dźwięku: statywy i mikrofony (ich rodzaje); darmowe aplikacje (Equalizer APO, Free VST Plugins, OBS Studio, Audacity) oraz uzyskiwanie profilu szumu stanowiska do nagrań. Wyciszanie stanowiska do nagrywania dźwięku (wyciszanie komputera; maty tłumiące dźwięk). Przygotowanie stanowiska do nagrywania (streamowania) wideo. Kamery internetowe oraz aparaty fotograficzne z funkcją kamery USB; oświetlenie, statywy, greenscreen. Konfiguracja i sterowanie OBS studio (streaming i nagrywanie). Alternatywne aplikacje do filmowania pulpitu (rejestracja wideo tutoriali). Podstawowe informacje o plikach graficznych (elementy osadzane w obrębie filmu wideo). Podstawowe informacje o prawie autorskim (wymogi serwisu YouTube). Montaż audio-wideo (aplikacje systemu Windows, darmowy HitFilm Express, Wondershare Filmora. Prowadzenie (wygląd i promocja) kanału YouTube. Materiały YouTube na stronie internetowej. Projekt oddziaływań medialnych w obszarze animacji kultury z zastawaniem kanału YouTube.

Metody kształcenia

Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wiedza teoretyczna zdobywana podczas zajęć oraz samodzielnej pracy z książką oraz kursem online będzie sprawdzana z zastosowaniem testu z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny jakości prac – sprawdzian z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów (materiały wideo oraz zawartość kanału YouTube) z zastosowaniem progów punktowych. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.

 

Zaliczenie z laboratoriów: zaliczenie wszystkich podlegających ocenie testów, sprawdzianów oraz zadań i prac.

 

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Literatura podstawowa

  1. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  2. Jędryczkowski J., Materiały online: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//przedmioty.html ,
  3. Jędryczkowski J., Edukacyjny kanał YouTube: https://www.youtube.com/c/JJKursy

Literatura uzupełniająca

https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/publikacje.html każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Uwagi

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//przedmioty.html po wybraniu właściwej grupy.


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-01-2021 19:17)