SylabUZ
Course name | Społeczne aspekty mass mediów |
Course ID | 14.2-WP-AKTAS-SAMM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z wybranymi treściami dotyczącymi procesu komunikowania i komunikowania masowego i ich społecznych uwarunkowań.
Brak wymagań wstępnych.
Zagadnienia : wykłady
Komunikowanie społeczne: definicje i cechy komunikowania, modele komunikowania, rozwój komunikowania.
Kultura masowa i społeczeństwo masowe w klasycznych koncepcjach.
Komunikowanie masowe: media i społeczeństwo w XXI wieku.
Mass media XXI wieku.
Propaganda - istota zjawiska.
Zagadnienia: ćwiczenia
Historia mass mediów tradycyjnych.
Krótka historia internetu.
Nadawcy: instytucje nadawcze i jej cechy, rodzaje instytucji, media publiczne a media komercyjne.
Główne gatunki medialne i formaty: cechy i przykłady; hybrydyzacja.
Współcześni odbiory mediów tradycyjnych i nowoczesnych: modele percepcji.
Treści w zakresie tematycznym wykładów przekazywane są za pomocą wykładu konwencjonalnego.
Treści w zakresie tematycznym ćwiczeń realizowane są pomocą pracy z książką i dokumentami źródłowymi, analizy danych zastanych, prezentacji.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą otrzymania zaliczenia z wykładu jest pozytywna ocena z pracy pisemnej.
Podstawą uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest pozytywna ocena z prezentacji.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna oceny z wykładu i oceny z ćwiczeń.
Bernays E.L., Propaganda,Wrocław 2020.
Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu, Warszawa 2010.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2009..
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
Mrozowski M., Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
Mrozowski M., Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego, Warszawa 2019.
Flores S. E., Sfejsowani. Jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi, Warszawa 2017.
Lisowska – Magdziarz M., Media powszednie, Kraków 2008.
Nowicki P., Co to jest telenowela, Warszawa 2006.
Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych, Zielona Góra 2005.
Sorlin P., Mass media. Kluczowe pojęcia, Warszawa 2014.
Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 12-01-2021 13:16)