SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja medialna w projektach animacyjnych |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-EMPA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie istoty, znaczenia, głównych założeń i zagadnień w zakresie edukacji medialnej. Przygotowanie studenta do projektowania oraz metodycznego przeprowadzenia projektów/warsztatów animacyjnych w zakresie bezpiecznego posługiwania się technologia informacyjno-komunikacyjną.
Podstawowe informacje z zakresu technologii informacyjnych; podstawowa wiedza o mediach i multimediach; podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.
Pedagogika medialna a edukacja medialna. Funkcje pedagogiki medialnej. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Edukacja medialne – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Kompetencje medialne animatora kultury. Poznanie miejsca i znaczenia edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Przegląd i analiza scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej na podstawie strony edukacjamedialna.edu.pl. Opracowanie własnych scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Projektowanie i metodyczna realizacja warsztatów/projektów animacyjnych w zakresie świadomego, prawidłowego i bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning opracowanych przez prowadzącego, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia wcześniej przedstawione i omówione podczas zajęć (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Zaliczenie wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.
Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).
1. Huk T., Pedagogika medialna. Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne, Kraków-Katowice, 2014.
2. Ogonowska A., Ptaszek G., Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych, Kraków, 2016.
3. Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.
4. Śliwerski B., (red.), Pedagogika subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, T. III, Gdańsk 2006.
1. Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.
2. Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
3. Łaciak B., (red.), Dziecko we współczesnej kulturze medialnej, Warszawa, 2003.
4. Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.
5. .Stryjkowski W., Kąkolewicz M., Ubermanowicz S., Kompetencje nauczyciela edukacji medialnej, "Neodidagmata", nr 7
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 14-01-2021 21:13)