SylabUZ

Generate PDF for this page

Proseminar - course description

General information
Course name Proseminar
Course ID 05.0-WP-AKTAS-Pro
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Proseminar 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Rozwinięcie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i przygotowanie do pisania tekstu naukowego.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z pedagogiki i metodologii badań społecznych

Scope

Określenie indywidualnych zainteresowań uczestniczek i uczestników proseminarium; sprecyzowanie tematu pracy pisemnej; przygotowanie mapy kategorii teoretycznej; technika pisania pracy dyplomowej.

 

Teaching methods

dyskusja, praca z tekstem źródłowym, burza mózgów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie pracy pisemnej na wybrany przez studentkę czy studenta temat

Recommended reading

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
  2. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  3.  Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa 2011.
  4. Morison M., Pey J., Pisanie esejów z socjologii, Poznań 1999, Wydawnictwo Zysk i S-ka.

    5. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995, Wyd. Akademickie „Żak”.

    6. Literatura wybrana przez studentki i studentów w zależności od podjętego tematu

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ (last modification: 16-01-2021 18:53)