SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-SWP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie przedmiotu na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Zakres tematyczny

  1. System Edukacji w Polsce i krajach anglosaskich - dyskusja w grupach w języku angielskim.
  2. Test sprawdzający poziom wiedzy studenta z języka angielskiego i służący jako podstawa do dalszej oceny poczynionych przez studentów postępów w osiągnięciu wyższego poziomu - A2/B1
  3. Praca i życie za granicą - prowadzenie rozmów na temat życia, pracy, systemu edukacji i opieki zdrowotnej, systemu bankowego itp. w Wielkiej Brytanii.
  4. Ubieganie się o prace - pisanie podań o pracę, dialogi - rozmowa kwalifikacyjna, pisanie podań o pracę i CV.
  5. Kariera zawodowa - opisywanie własnej sylwetki profesjonalnej lub planów zawodowych na przyszłość.
  6. Why do we learn foreign languages? Do we have enough motivation at school? Dyskusja w parach i grupie.
  7. Freelancing - wady i zalety pracy zawodowej artysty jako freelancer.
  8. Recenzja wystawy lub wydarzenia/eventu artystycznego. Praca grupowa lub w parach.
  9. Testy z writing and reading na poziomie A2/B1 sprawdzające postępy studentów w osiągnięciu wyższego poziomu językowego wymaganego w danym semestrze.
  10. Pisanie listów - skarg i zażaleń w języku angielskim. Studenci piszą skargi i zażalenia w oparciu o podany wzór.
  11. Funkcjonowanie w życiu artystycznym - dyskusje na temat organizacji wystaw, happeningów artystycznych.
  12. Test zaliczeniowy.
  13. Prezentacja indywidualna z użyciem PowerPoint lub Prezzie.
  14. Street art flash mobbing. Advantages and disadvantages of flash mobbing.
  15. A trip to the Art Gallery-write a review of the Exhibition.

 

Metody kształcenia

Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego. Korzystanie z literatury przedmiotu oraz profesjonalnych źródeł internetowych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli U19.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden, C., 2009 New English File. Advanced Student's Book., University Press, Oxford University
  2. Davis, P. and Falla, I., 2008, FCE Result, University Press, Oxford
  3. Hughes, D and Lawlor, P., 2007, ESOL EXEMPLARS, DfES Publications, Nottingham
  4. O'conne, l Sue. 1993. Focus on Advanced English C.A.E. Longman
  5. Norris,Roy. Ready Fro First. Macmillan
  6. Latham-Koenig,Ch. English File Intermediate, Oxford University Press, Oxford
  7. Kenny N.,Luque-Mortimer L.First Certificate Practice Tests, Pearson Limited 2000
  8. Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Oxford University Press 2007
  9. Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Advanced Students' Book,Oxford University Press 2007

 

 

Literatura uzupełniająca

1. Materiały zaczerpnięte z Internetu

2. Materiały przygotowane przez studentów (online, artykuły z magazynów anglojęzycznych).

3. Materiały anglojęzyczne typu: ogłoszenia, ulotki, recenzje, skargi i zażalenia, listy aplikacyjne - przykłady.

Uwagi

Przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji indywidualnej z użyciem PowerPoint lub Prezzie oraz zaliczenie wszystkich nieobecności są podstawowymi kryteriami uzyskania zaliczenia przez studenta.

 


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2021 11:46)