SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-MGR-Ć-S14_pNadGenPI5AA
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Barbara Literska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie przez studenta podstawowej wiedzy dotyczącej metod i reguł badania naukowego oraz zdobycie umiejętności posługiwania się literaturą w zakresie wybranego tematu planowanej pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne

  1. Zaliczenie przedmiotu Seminarium magisterskie z pierwszego semestru studiów.
  2. Umiejętność pisania i edycji tekstów w programie Microsoft Word.

Zakres tematyczny

WYKAZ ZAGADNIEŃ:

  1. Określenie stanu badań nad wskazaną w pierwszym semestrze studiów tematyką planowanej pracy magisterskiej (literatura przedmiotu, źródła).
  2. Weryfikacja tematu pracy.
  3. Określenie: problemu badawczego, celu badań, tezy, metod badawczych. 

Metody kształcenia

Wykład problemowy, dyskusja związana z wykładem, giełda pomysłów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie w formie pisemnej (w wersji elektronicznej i w formie wydruku) i wygłoszenie dwóch referatów dotyczących:

  1. stanu badań nad wybranym problemem badawczym,
  2. właściwego konspektu planowanej pracy magisterskiej.

Literatura podstawowa

Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1996.
Lissa Z., Wstęp do muzykologii, Warszawa 1970. 
Nowaczyk C., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, PWN, Warszawa-Poznań 1985.
Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław-Kraków-Warszawa 1979.
Pilch T., Zasady badań  pedagogicznych,  Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995. 
Sztabiński F., Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, Warszawa, 1997.

Literatura uzupełniająca

Brożek A., Wprowadzenie do metodologii: dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Warszawa 2007.  
Gołąb M., Spór o granice poznania dzieła muzycznego, Wrocław 2003. 
Husman H., Wstęp do muzykologii, Warszawa 1968. 
Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 1984.
Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych,  red. R. Wroczyński, T. Pilch, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1970. 
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984. 
Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1973. 
Zarys metodyki badań naukowych w pedagogice muzycznej, red. A. Kemp, Tłum. Andrzej Miśkiewicz, Janina Fyk, Zielona Góra 1997.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Barbara Literska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 18:50)