SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty szkolne - psychologiczne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty szkolne - psychologiczne
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-WSzk-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Konrad Opaliński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zaznajomienie słuchaczy z dynamiką procesów grupowych, planowania oraz realizacji warsztatów o charakterze psychologicznym. Student podczas zajęć nabywa umiejętności w zakresie oceny dynamiki grupowej, realizowania zamierzonych celów warsztatowych oraz przeciwdziałania zachowaniom konfliktowym.

Wymagania wstępne

Brak wymagań wstępnych

Zakres tematyczny

  • Wprowadzenie do procesów grupowych
  • Psychologia zabawy
  • Procesy grupowe
  • Przełamywanie oporu w grupie
  • Psychologia społeczna oraz poznawcza w procesach grupowych
  • Reguły oraz bariery komunikacyjne
  • Normatywny wpływ społeczny
  • Twórczość i kreatywność
  • Konflikty w grupie i ich rozwiązywanie
  • Planowanie warsztatów - cele, dobór uczestników, ewaluacja.

Metody kształcenia

Metoda "burzy mózgów", aktywne metody słuchania, praca problemowo-odtwórcza, praca z tekstem źródłowym, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach. Praca zaliczeniowa, prezentacja lub kolokwium

Literatura podstawowa

  • Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa. Gdańsk: GWP.
  • Aronson, E., Akert, R., Wilson. T (2012). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Zysk i S-ka.
  • Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
  • Vopel, K. (2001). Zabawy, które łączą. Otwartość i zaufanie w początkowej fazie istnienia grupy. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
  • Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Wydawnictwo: Unus.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Konrad Opaliński (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 13:32)