SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Psychologia - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Psychologia
Kod przedmiotu 05.8-WA-EASMD-PSYCH-S20
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marzanna Farnicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Poszerzenie wiedzy studentów z zakresu teorii oraz praktyki psychologicznej i pedagogicznej. Wzbudzenie refleksji nad współczesnymi problemami edukacyjnymi.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii i pedagogiki.

Zakres tematyczny

Ambiwalencja roli, ewolucja funkcji zawodowych, autorytet współczesnego nauczyciela-wychowawcy. Radzenie sobie w sytuacjach stresowych. Stymulowanie i wspieranie rozwoju młodego człowieka. Samorządność. Twórczy nauczyciel, twórczy uczeń. Dziedziny wychowania (wychowanie estetyczne, moralne, obywatelskie, patriotyczne, zdrowotne). Współpraca szkoły ze środowiskiem. WSpólczesne osiągnięcia psychologii. 

Metody kształcenia

ćwiczenia

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Podstawą zaliczenia jest praca pisemna (opracowanie referatu/prezentacji multimedialnej/portfolio wybranego zagadnienia . Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z przygotowania psychologicznego .

Literatura podstawowa

  1. Birch A., Psychologia rozwojowa w zarysie, tłum. J. Łuczyński, M. Olejnik, PWN, Warszawa 2012.
  2. Horby G., Hall E., Hall K., Nauczyciel wychowawca, tłum. J. Bartosik, GWP, Gdańsk 2005.oraz literatutra ustalana na zajeciach

Literatura uzupełniająca

  1. Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów, WSiP, Warszawa 2002.
  2. Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, red. A. Brzezińska, GWP, Gdańsk 2005.
  3. Śliwerski B., Współczesne kierunki I nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001.
  4. Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, tłum. M. Wojdak-Piątkowska, GWP, Gdańsk 2005.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marzanna Farnicka (ostatnia modyfikacja: 08-04-2021 10:47)