SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Poradoznawstwo |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDP-POR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Poradnictwo i socjoterapia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 8 | 0,53 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student potrafi: zaprezentować współczesne stanowiska teoretyczne z zakresu poradoznawstwa; potrafi porównać i powiązać podstawy teoretyczne poradnictwa z poradniczą praktyką, rozumie potrzebę przestrzegania zasad etycznych
Wstęp do pedagogiki, Wprowadzenie do psychologii, Wprowadzenie do socjologii
Zakres tematyczny wykładów:
1.Poradoznawstwo jako nauka, przedmiot badań i podstawowe koncepcje.
2. Pomaganie i modele udzielania pomocy.
3. Problem i jego rozumienie. Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z problemami
4. Poradnictwo w ujęciu krytycznym.
Zakres tematyczny ćwiczeń:
1.Koncepcje poradnictwa i ich przedstawiciele
2. Modele pracy doradcy
3. Rodzaje poradnictwa, praktyka poradnictwa w wybranych obszarach
4. Zasady etyczne organizujące poradnictwo
Wykład – podające - wykład, prezentacja multimedialna
Ćwiczenia – praca w małych grupach, analiza tekstów, dyskusja grupowa, prezentacja, symulacja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady – egzamin w formie testu z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu. Minimum na uzyskanie zaliczenia testu to 60% poprawnych odpowiedzi.
Ćwiczenia: ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą uzyskania oceny jest obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach, kolokwium w formie ustnej
Ocenę końcowa jest średnia arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.
Każdorazowo zalecana przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 24-04-2021 06:41)