SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie 3 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie 3
Kod przedmiotu 05.6-WP-PSSM-SM3
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 9
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowania badań pedagogicznych. Kształtowanie umiejętności prowadzenia badań własnych, systematyzacji uzyskanego materiału empirycznego.

Wymagania wstępne

Opracowana koncepcja badań własnych. 

Zakres tematyczny

  1. Cele badań naukowych.
  2. Procedura poznawania w toku eksploracji.
  3. Etapy badań pedagogicznych.
  4. Doprecyzowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.
  5. Etyczne aspekty prowadzenia badań. 
  6. Realizacja badań zgodnie z przyjętym paradygmatem. 
  7. Porządkowanie danych ilościowych oraz jakościowych.
  8. Statystyczne opracowanie wyników badań - w przypadku badań ilościowych.  
  9. Próba analizy i interpretacji wyników badań. 

Metody kształcenia

Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Napisanie całej części teoretycznej pracy. Zrealizowanie projektu badawczego. Systematyzacja wyników badań własnych.

Literatura podstawowa

 

  1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2007. 
  2. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  3. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010.
  5. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977.

Literatura uzupełniająca

 

  1. Babbie E.,Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009. 
  2. Ferguson G.A., Takane Y., Anazlia statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 2009. 
  3. Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999.
  4. Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
  5. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009. 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-04-2021 11:29)