SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do studiowania |
Kod przedmiotu | 01.3-WZS-ŻCZP-wds-S21 |
Wydział | Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie |
Kierunek | Żywienie człowieka i dietoterapia. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania uczelni i praw studentów oraz pomoc studentom w przystosowaniu ich do trybu nauczania na studiach wyższych oraz motywacja do ich ukończenia z jak najlepszym wynikiem.
Podstawowa wiedza o studiach i studiowaniu.
1.System szkolnictwa wyższego w Polsce. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Europejski System Transferu
i Akumulacji Punktów (ECTS).
2.Misja i strategia rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego. Podstawowe akty prawne. Regulamin studiów
i Regulamin studiów. Organy uczelni. Struktura organizacyjna. Dokumentacja studenta. Etyka środowiska akademickiego.
3.Potencjalne miejsca pracy po ukończeniu kierunku Żywienie Człowieka i Dietoterapia. Specyfika studiowania na kierunku.
4.Efekty kształcenia dla kierunku. Program kształcenia. Program studiów. Rodzaje zajęć dydaktycznych. Możliwości wyboru przedmiotów i bloków przedmiotów.
5.Wiedza naukowa a wiedza potoczna. Źródła wiedzy. Aktywne słuchanie. Zasady efektywnego notowania. Korzystanie ze źródeł pisanych. Techniki poprawiające koncentrację. Podstawowe metody zapamiętywania. Krytyczne myślenie.
6. Korzystanie z biblioteki.
7. Efektywne zarządzanie własnym czasem. Planowanie. Higiena życia a nauka. Miejsce do nauki. Odżywianie.
Sen i wypoczynek. Aktywność ruchowa. Rola sportu akademickiego.
8. Elementy coachingu jako sposób motywacji studentów do osiągania najlepszych wyników, regularnego uczęszczania na zajęcia oraz angażowania się w działalność uczelni.
9. Wykonywanie prac pisemnych. Przygotowanie plakatu (posteru). Przygotowanie prezentacji. Publiczna prezentacja własnej pracy. Udział w dyskusji.
10. Sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności. Sprawdziany, kolokwia, egzaminy ustne, egzaminy testowe, egzaminy pisemne. Przygotowywanie się do egzaminów.
11. Radzenie sobie ze stresem. Narzędzia aktywizacji mózgu do nauki, Metody koncentracji.
- Wykład z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
- Wykład problemowy
- Dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu są:
- aktywność w trakcie zajęć, aktywny udział w dyskusjach,
- pozytywne zaliczenie końcowego testu sprawdzającego wiedzę.
1.Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
2. E. Chmielecka (red.): Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki
i Szkolnictwa Wyższego, 2010.
3. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS). Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009
4. Regulamin studiów
5. Bennewicz M., Prelewicz A.: Coaching. Zestaw narzędzi. wyd. Onepress, 2018.
W sylabusie wprowadzono treści dotyczące elementów coachingu. Wiedzę do ich efektywnego przekazania zdobyto podczas kursu pn. "Coaching Menedżerski", w ramach projektu "Zintegrowany program kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim" współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach osi priorytetowej:III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
Zmodyfikowane przez dr Justyna Korycka - Korwek (ostatnia modyfikacja: 27-04-2021 11:27)