SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza struktur gier |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-LPKSGP-ASG-S19 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.
Analiza tekstu, analiza gry, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność podczas zajęć, realizacja zadań domowych, przygotowanie prezentacji.
Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.
Salen K., Zimmerman E., Rules of play. Design Fundamentals, Cambridge (MA) 2003.
Petrowicz M., Ludo-narratywizm, czyli proceduralizm Bogosta na tle sporu ludologii z narratologią, ,,Replay. The Polish Journal of Game Studies” 2014, nr 1.
Sterczewski P., Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, ,,Teksty drugie” 2012, nr 6.
Espen A., Badanie zabawy: metodologia analizy gier [w:] M. Filiciak (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
Egenfeldt-Nielsen S., Smith J.H., Tosca S.P., Understanding Video Games: The essential introduction, New York, London 2008.
Nguyen C.T., The Forms and Fluidity of Game Play [w:] T. Hurka (red.), Games, Sports, and Play: Philosophical Essays, Oxford 2019.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2021 17:37)