SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z użytkownikiem informacji |
Kod przedmiotu | 15.9-WH-LPKSGP-WH-BP-WEA-UIN-S19 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest zapoznanie się z problematyką pracy z użytkownikiem informacji a także wprowadzenie studenta do nowoczesnego projektowania graficznego oraz składu gazet/czasopism i publikacji multimedialnych. Student zdobywa wiedzę o zastosowaniu typografii i fotoedycji w praktyce graficzno-kreacyjnej. Rozumie korelację treści z formą w procesie integrowania słowa i obrazu w spójny przekaz. Poznaje “wizualny język redagowania”. Zdobywa podstawowe umiejętności projektowania i składu (w zakresie mikro- i makrotypografii). Uczy się wdrażać nowoczesne rozwiązania DTP w publikacjach prasowych oraz promocyjnych (katalogi, prospekty, programy etc.). Poznaje również potrzeby i specyfikę multimedialnych nośników treści. Pracuje w profesjonalnym programie komputerowym stosując różne funkcjonalności niezbędne do wydajnego tworzenia prostych i złożonych publikacji. Zdobywa świadomość wagi współpracy między dziennikarzem a grafikiem oraz pracy zespołowej.
brak
Wykład informacyjny i konwersatoryjny, pokaz, praca w grupach, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach), przygotowanie wypowiedzi ustnej na wskazany temat/problem.
Kwaśny A., DTP, Księga eksperta, wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
Sosińska-Kalata B., Materska K., Gliński W. (red.), Społeczeństwo informacyjne i jego technologie, Warszawa 2004.
Batorowska H., Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji, Warszawa 2012.
Materska K., Chuchro E., Sosińska-Kalata B. (red.), Organizowanie środowiska informacji i wiedzy, Warszawa 2008.
Kocójowa M., Społeczeństwo informacyjne. Jakość edukacji i pracy bibliotekarzy, Kraków 2001.
French N., InDesign itekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, Warszawa 2010.
Gołąb, DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem, Gliwice 2012.
Williams R., DTP od podstaw. Projekty z klasą.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności broker informacji.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2021 19:02)