SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot społeczny: Podstawy public relations |
Kod przedmiotu | 14.0-WH-FiPlP-14.0-WH-PW-PS-S19 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się z najważniejszymi zagadnieniami public relations. Poznanie środków i technik kontaktu z mediami. Umiejętność analizy formy i treści przekazów PR. Umiejętność przygotowania studenta do efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR. Próba tworzenia własnego planu PR firmy, a także przygotowania własnej wypowiedzi PR tekstowej (np. do celów prasowych lub internetowych) oraz wideo przeznaczonej dla mediów. Przygotowanie studenta do czynnego i twórczego reprezentowania instytucji w mediach.
Brak.
1. Definicje public relations oraz cele i relacje z otoczeniem.
2. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie.
3. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe PR.
4. Uwarunkowania etyczne PR.
5. Modele komunikowania i strategie działań w PR.
6. Techniki i środki tworzenia wizerunku firmy.
7-8. Program PR dla wybranego przedsiębiorstwa.
9-10. Współpraca z mediami.
11-12. PR w Internecie. Newsletter.
13. PR w sytuacji kryzysowej.
14. PR w szkole, sporcie i turystyce.
15. PR polityce.
Miniwykład, dyskusja, analiza tekstu źródłowego, analiza materiałów wideo, analiza przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach.
Przygotowanie programu kampanii PR.
Przygotowanie newslettera.
Przygotowanie nagrania wideo jako wypowiedzi rzecznika prasowego.
Budzyński W., PR public relations: wizerunek, reputacja, tożsamość, Warszawa 2018.
Budzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.
Laermer R., Prichinello M., Public relations, tł. Ewa Jusewicz-Kalter, Gdańsk 2004.
Pietraszak M., Promocja: reklama i public relations w małej firmie, Gliwice 2014.
Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.
Public relations, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa 2006.
Bronowicz M., Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding, Wrocław 2006.
Dudek K., Rola rzeczników prasowych w komunikacji masowej, Sosnowiec 2015.
Guzowski R., Budowanie wizerunku urzędnika w mediach, Wrocław 2017.
Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych: działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.
Miotk A., Nowy PR: jak internet zmienił pubic relations, Lublin 2016
Public relations miast i regionów, red. A. Duda, Warszawa 2010.
Public relations w przestrzeni publicznej, red. A. Adamus-Matuszyńska, Katowice 2018.
Smektała T., Public relations w Internecie, Wrocław 2006.
Stasiak A., Droga do gwiazd: jak budować wizerunek i markę osobistą, Lublin 2017.
Stasiuk-Krajewska Karina, Etyka public relations: konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław 2011.
Uścińska Bożena, Ciamciara Jolanta, Komunikacja wizerunkowa w mediach: prasa, radio, telewizja, Wrocław 2015.
Wójcik Krystyna, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, wyd. III, Warszawa 2005.
Brak.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2021 22:15)