SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przemysły kreatywne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przemysły kreatywne
Kod przedmiotu 08.9-WH-LPKSGP-PK-S20
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu ekonomii i zarządzania w obszarach działalności twórczej (opartej o prawo autorskie) w skali narodowej i międzynarodowej.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

  1. Definicje przemysłów kreatywnych. 
  2. Globalne społeczeństwo informacyjne.
  3. Sieci społecznościowe.
  4. E-business. 
  5. Modele biznesowe/ modele biznesowe w sieci/modele biznesowe w kulturze i sztuc, biznes oparty o kreowanie doświadczeń.
  6. HCC- Human Computer Confluence.
  7. Profilowanie użytkownika/ automatyzacja treści.
  8. AI szanse i zagrożenia.

Metody kształcenia

Ćwiczenia w grupach projektowych: praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach 2-4 osobowych, klasyczna metoda problemowa, projekt, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia z analizą przykładów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: aktywność studenta na ćwiczeniach,przygotowanie krótkiej prezentacji na wybrany temat wskazany przez prowadzącego.

Na ocenę końcową z ćwiczeń składają się następujące elementy:

  1. Ćwiczenia laboratoryjne/projektowe

Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia na ocenę. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie i prezentacja przydzielonego tematu z wykorzystaniem technik multimedialnych. Czas prezentacji 20-30 min. Po wygłoszeniu referatu odbywa się dyskusja i oceniana jest aktywność studentów w prowadzonej dyskusji. Prezentacja stanowi 75% oceny z ćwiczeń, natomiast ocena z aktywności podczas ćwiczenia 25%. Ocenę dostateczną (3,0) otrzymuje student, który uzyska co najmniej 60-65% poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte na  ćwiczeniach, 66-75% na ocenę dst plus (3,5), 76-85% na ocenę dobrą (4,0), 86-94% na ocenę db plus (4,5), na ocenę bdb (5,0) 95-100%.

Literatura podstawowa

Przemysł kreatywny, ekonomia na styku kultury i biznesu. Praca zbiorowa, Wydawnictwo Majus, Zielona Góra, 2013

Markiewicz J. Kotylak S. Szczech-Pietkiewicz E., Wyzwania kreatywnej gospodarki, Texter, Warszawa 216.

Hartley. J. Creative Industries, Blackwell 2005

Literatura uzupełniająca

Castells H, Społeczeństwo sieci. PWN, Warszawa 2008.

Uwagi

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 15-05-2021 17:37)