SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pdw: Fabuły gier planszowych |
Kod przedmiotu | 08.9--FiPlP-Pdw:Fygp-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie umiejętności kreowania fabuł gier planszowych oraz zastosowania pozyskanej wiedzy w praktyce.
brak
Praca w grupach lub indywidualnie, praca z tekstem źródłowym, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zdanie kolokwium, praca w grupach.
Mochocka A., Polskie gry planszowe oparte na utworach literackich -
rekonesans, "Biblioteka Postscriptum Polonistycznego" 2015, nr 5, s. 35-48.
Brenskott K., Jak czytać planszówki? Gry planszowe zorientowane na narrację
a powieści hipertekstowe, WIELOGŁOS - Pismo Wydziału Polonistyki UJ, nr 3
(45) 2020, s. 161-180.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów,
Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Ann M., Madejski J., proj., Gamedec: gra neoplanszowa, CDP.pl 2013
Kwapiński A., Głowa pełna gier, Warszawa 2021.
Krawczyk S., Ciągle ta sama historia? O powtarzalności fabuł w narracyjnych
grach fabularnych, Homo Ludens 1 (2009).
Chmielewska-Łuczak D., Matkowski C., 2007, Archetypiczna podróż bohatera w
grach fabularnych, [w:] Surdyk A., Szeja J. (red.), Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 247-254.
Campbell J., Bohater o tysiącu twarzy, Kraków 2013.
Selinker M., Poradnik projektowania gier planszowych, Warszawa 2018.
brak
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 29-09-2021 13:53)