SylabUZ
Course name | Rhythm and dance |
Course ID | 16.1-WL-WFSP-RT |
Faculty | Faculty of Exact and Natural Sciences |
Field of study | physical education / Teaching |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z miejscem rytmiki i tańca w edukacji, wychowaniu fizycznym i sporcie. Przyswajanie podstawowych pojęć z zakresu muzyki i rytmiki oraz podstawowe elementy techniki tańca. Metodyka nauczania ćwiczeń rytmiczno-tanecznych. Wprowadzenie do podstawowych technik tanecznych. Nauka konstruowania układów tanecznych. Nabycie umiejętności ruchowych z zakresu rytmiki i tańca,
Brak przeciwwskazań do zajęć ruchowych
Pojęcia dotyczące podziału tańca i jego wykorzystania w wychowaniu fizycznym i sporcie.
Metodyka ćwiczeń rytmiczno-tanecznych stosowana w szkolnym wychowaniu fizycznym.
Technika wykonywanych elementów i kroków tanecznych.
Zasady budowania choreografii.
Ocena poprawności techniki tańca.
Syntetyczno-analityczna, obserwacja, prezentacja ruchowa, dyskusja problemowa, opis i objaśnienie
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium: zaliczenie kolokwium z wiedzy o tańcu i muzyce, samodzielne przygotowanie konspektu i prowadzenie zajęć grupowych z wybranej formy muzycznej lub rytmicznej, Student demonstruje elementy choreografii tanecznych, poprawnie rozróżniając metrum muzyczne. Ocena swobodnej wypowiedzi z zakresu terminologii przedmiotu oraz organizacji lekcji rytmiki i tańca.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Graczykowska B.: Ruch i taniec nie jedno ma imię. , Politechinka Opolska, Opole 2007
Siedlecka B., Biliński W., :Taniec w edukacji dzieci i młodzieży, AWF Wrocław 2003
Wieczysty M.: Tańczyć może każdy PWM. Kraków. 1986.
Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Modified by dr Marek Zadłużny (last modification: 13-04-2021 10:29)