SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Creating a School Community |
Kod przedmiotu | 0110-WP-PED-CSC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Acquaint students with basic knowledge about school community, effective communication to improve school quality, enhance student achievement, importance of public relations and understanding community culture
Basic knowledge in Pedagogy and Sociology.
Discussion, case studies and scenarios, problem methods, project, presentation
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
The requirement to pass is active participation in class discussions (40% of general grade) and designing an individual or group project- presentation, poster or essay- that illustrates the use of a selected course issue (60%).
Bochno E. (ed.), School in Community. Community in School, Wydawnictwo. Adam Marszałek, Toruń 2013.
Schaps, E., Battistich, V., Solomon, D., School as a caring community: A key to character education, [in:] A. Molnar (ed.), The construction of children's character, part II: 96th yearbook of the National Society for the Study of Education, University of Chicago Press, Chicago 1997.
The further sources in English will be provided by the lecturer during the course.
Language of instruction: English or German
*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:19)