SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Subjectivity in education - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Subjectivity in education
Kod przedmiotu 05.5-WP-PEDP-SiE- 20
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Andrzej Zygadło
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to present some educational aspects of subjectivity. To provide students with knowledge and reflection about subjectivity of various groups of the system of education (students, teachers, parents, officials)

Wymagania wstępne

Basic knowledge in pedagogy, sociology and psychology

Zakres tematyczny

  • Subjectivity – what does it mean?
  • Subjectivity in various theories
  • Why is it so difficult to measure subjectivity?
  • Why do we want to be subjects? Do all people want to be subjects?
  • Subjectivity of students in various relationships (with teachers, parents, the system...)
  • Subjectivity of teachers.
  • Subjectivity of parents.
  • Subjectivity in Polish schools
  • Research about subjectivity
  • Innovations in education – do they lead to subjectivity?

Metody kształcenia

Lecture and discussion., Project method

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The course end with a grade . The verification method is an essay on a chosen topic and active work during the classes

Literatura podstawowa

  • Ellis C., Flaherty M.G. (ed.), Investigating subjectivity. Research on Lived Experience, Newbury Park, London, New Delhi 1992.
  • Staeheli L., Hammett D., Educating the New National Citizen: Education, Political Subjectivity and Divided Societies, Citizenship Studies vol. 14 /2010, Issue 6: The Pedagogical State: Education, Citizenship, Governing.
  • McLeod J., Yates L., Making Modern Lives: subjectivity, Schooling and Social Change, New York 2006
  • Zygadlo A., Individualization of the education process at schools and the development of a professional career. Educational experiences of managers working for international corporations [w:] Culture - Education - Professional Work: Polish and Vietnamese Experiences, Eds. Zdzisław Wołk, Cao Long Van, Nguyen Van Cuong, Ngo Dinh Phuong, Tran van Thuc, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, Zielona Góra 2018.

Literatura uzupełniająca

Proposed by the lecturer

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:19)