SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Digital Educational Project - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Digital Educational Project
Kod przedmiotu 0110-WP-PED-DEP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Jarosław Wagner
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize students with the concept of distance learning. The acquisition of skills by the students of management of applications supporting the learning and abilities of preparing distance learning courses.

Wymagania wstępne

Basic knowledge of computer science, the basic ability to prepare multimedia teaching materials.

Zakres tematyczny

Origin and history of distance education, Pedagogical theories describing e-learning, advantages and disadvantages of e-learning, types of e-learning, Web 2.0 trends for e-learning, components of an effective distance learning course, roles and responsibilities of teacher and student in the education process on distance IT software solutions using by business and  academic centre, criteria of e-learning platform selection, structure of e-learning platform, didactic aspects of e-learning content, installation and administration of distance learning systems (such as: course preparation, enrollment of students, comunnications tools, quizzes, assignments, glossaries, lessons, wikis, blogs, databases, grades ans scales, surveys and choices).

Metody kształcenia

Lectures, work with the book, laboratory exercises in a computer lab, a project method.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Practical skills will be verified through systematic monitoring and control tasks and monitoring the performance of the project.

Literatura podstawowa

1.      Büchner A., Moodle 2 Administration, Birmingham UK, Packt Publishing 2011.

2.      Rice W., Moodle 2.0 E-Learning Course Development, Birmingham UK, Packt Publishing 2011.

3.      Horton W., e-Learning by Design, Pfeiffer, San Francisco 2011.

4.      Hillar S. P., Moodle 2.0 Multimedia Cookbook, Birmingham UK, Packt Publishing 2011.

5.      Howard C., Schenk K., Distance Learning and University Effectiveness - Changing Education Paradigms for Online Learning, London 2003.

6.      Duffy T., Kirkley R., Learner Centered Theory And Practice In Distance Education - Cases From Higher Learning, London 2003.

Literatura uzupełniająca

1.      Rosenberg M., Beyond e-learning, San Francisco 2006.

1.      Garrison D. R., Anderson T., E-learning in the 21st Century, Londyn 2003.

2.      Moore M. G.,  Andreson W.G., Handbook of distance education, Londyn 2003.

Uwagi

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:20)