SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Innovative approaches to social work with children and the youth - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Innovative approaches to social work with children and the youth
Kod przedmiotu 05.5-WP-PEDP-IA- 20
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Andrzej Zygadło
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to present some innovative approaches to the social work with children and the youth. The purpose is to discuss some selected good practice examples. It is also important to provide students with knowledge and reflection about possibilities of using innovative attitude to work with children and the youth

Wymagania wstępne

Basic knowledge in pedagogy, sociology and psychology

Zakres tematyczny

  • Theoretical bases of social work
  • Specificity of social work with children and youth.
  • Innovative methods of work with children (sociotherapy).
  • Art therapy in Poland
  • Dance and music therapy and many others  – why are they still underestimated methods?
  • Innovative methods of work with addicted children
  • Cyber addictions – innovative methods of work
  • Work with children and young people involved in crimes
  • Other good practice examples and cases of social work with the youth.

Metody kształcenia

Lecture and discussion., Project method

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The course ends with a grade . The verification method is an essay on a chosen topic and active work during the classes

Literatura podstawowa

  • Anderson, E. L.; Steen, E.; Stavropoulos, V. (2017). "Internet use and Problematic Internet Use: A systematic review of longitudinal research trends in adolescence and emergent adulthood". International Journal of Adolescence and Youth22 (4): 430–454. 
  • Goodman S., Trowler I. (ed.), Social Work Reclaimed. Innovative Frameworks for Children and Family Social Work Practice, London, Philadelphia, 2012.
  • Brown L., Balancing Risk and Innovation to Improve Social Work, The British Journal of Social Work, vol. 40, Issue 4/ 2010, p 1211 – 1228.

Literatura uzupełniająca

Proposed by the lecturer

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:20)