SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Systemy informacyjne zarządzania |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-P-76_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z problematyką systemów informacyjnych, ich analizą, zadaniami i rolą w realizacji procesów zarządzania w organizacjach.
Informatyka.
Treść zajęć
L1. Omówienie sylabusa, efektów kształcenia oraz warunków zaliczenia. Szkolenie BHP. Procesy informacyjne i ich funkcje.
L2. Informacja jako element systemu gospodarczego. Regulacja, sterowanie i zarządzanie systemem gospodarczym.
L3. Zarzadzanie informacją (istota zarzadzania informacją; potrzeby informacyjne – luka informacyjna; zarządzanie: spójnością, tajnością i poufnością, integracją informacji; ochrona i kontrola informacji). Hurtownie danych.
L4. Skomputeryzowane informacyjne systemy zarządzania.
L5. Zintegrowane systemy informatyczne (własności ZSI, systemy: MRP, MRPII, ERP).
L6. Systemy wspomagające zabezpieczenie jakości. Informatyczne wspomaganie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie (w tym BHP).
L7. Strategie w działalności przedsiębiorstwa. IoT. Przemysł 4.0.
Praca indywidualna i zespołowa. Prezentacje, analiza i dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium: średnia arytmetyczna z ocen za realizację projektów, prezentacji i odpowiedzi na zajęciach.
Ocena końcowa: ocena z laboratorium.
Zmodyfikowane przez dr inż. Piotr Gawłowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-05-2021 10:00)