Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi problemami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej związanej z kulturą. Studenci będą mieli okazję poznać szeroki kontekst teoretyczny (m.in. konsekwencje postrzegania kultury jako towaru, role producenta i konsumenta kultury, kwestia prosumeryzmu), ale też szczegółowe, praktyczne zagadnienia (m.in. zasady prowadzenia działalności gospodarczej, podstawy zarządzania projektami kulturowymi, elementy projektowania produktów usług).
Wymagania wstępne
Brak.
Zakres tematyczny
Kultura jako produkt.
Pomiędzy konsumentem a producentem kultury. Zjawisko prosumeryzmu.
Zarządzanie projektami w sferze kultury.
Praktyka działalności gospodarczej.
Podstawowe techniki analizy otoczenia biznesowego.
Budowanie modeli biznesowych.
Strategie marketingowe w instytucjach kultury.
Kultura w świecie internetu i start-upów.
Metody kształcenia
Dyskusja. Praca grupowa nad projektem.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Aktywny udział w zajęciach. Realizowane zleconych zadań projektowych.
Literatura podstawowa
P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Wydawnictwo UJ, Kraków 2001.
C. Gratton, Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Semper, Warszawa 1995.
G. Hoogart, Przedsiębiorczość w kulturze, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.
Literatura uzupełniająca
K. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej, Warszawa-Wrocław 1997.
E. Orzechowski, Wokół zarządzania kulturą, edukacją, mediami, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.