Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Wymagania wstępne
Znajomość języka obcego na poziomie B1 według skali ESOKJ.
Zakres tematyczny
Wiedza o krajach angielskojęzycznych (wiadomości, styl życia i spraw bieżących, różnice i podobieństwa, wydarzenia, historia, zwyczaje i obyczaje, etc.)
Opis doświadczenia, zdarzenia, uczucia i emocje. Wyrażać opinie; językiem uzgadnianie i zgadzając. Inicjowanie i zamykając rozmowę. Zarządzanie interakcji (przerywać, zmieniając temat, wznowienie lub kontynuując)
Człowiek a media, sztuka, książki i literatura, edukacja, film, etc.
Wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych).
Metody kształcenia
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
Literatura podstawowa
Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
Literatura uzupełniająca
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.
Uwagi
brak
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 22-04-2021 15:17)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.