SylabUZ

Generate PDF for this page

Organizational behaviours - course description

General information
Course name Organizational behaviours
Course ID 14.4-WH-CDFP-PZO
Faculty Faculty of Humanities
Field of study coaching and philosophical counseling
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Patrycja Łychmus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wprowadzenie studentów w problematykę zachowań organizacyjnych jako interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy o zachowaniu człowieka w środowisku zawodowym. Intencją jest wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu socjologii, psychologii w praktyce funkcjonowania w środowisku pracy. Wiedza ta znajduje przełożenie w sprawniejszym komunikowaniu się, rozumieniu postaw jednostek i zachowania grup, umiejętności zarzadzania sytuacjami konfliktowymi, motywowaniu pracowników a w konsekwencji efektywniejszym kierowaniu ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego do osiągania zamierzonych celów, przejawiania postaw asertywnych, jak również do wykorzystania wiedzy z zakresu postrzegania i autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby jako kompetentnego pracownika. 

Prerequisites

Brak

Scope

Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne, grupowe i systemowe determinanty zachowań organizacyjnych. Rozpoznawanie postaw i czynników determinujących indywidualne postawy w miejscu pracy. Percepcja i postrzeganie społeczne i ich wpływ na zachowania organizacyjne. Wywieranie wpływu na grupę oraz skuteczna autoprezentacja. Konstruowanie zespołu, definiowanie ról zespołowych. Motywowanie członków organizacji. Zarządzanie konfliktem w organizacji. Asertywność w pracy. 

Teaching methods

ykład konwersatoryjny,  praca indywidualna, praca z książką, praca z artykułem naukowym, metoda przypadków, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, metody ekspresyjne

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie:

- ocen cząstkowych z aktywności studenta uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta weryfikowanej w toku dyskusji, czy indywidualnych wypowiedzi na zadany wcześniej temat;

- ocen cząstkowych z aktywności studenta w pracy zespołowej weryfikowanej podczas analizy przypadków, dyskusji, pracy z tekstem; 

- sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta - (test 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru – pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na ćwiczeniach) - student powinien zdobyć minimum 60% punktów (progi ocen z testu (60-64% 3,0; 65-69% 3,25; 70-74% 3,5; 75-79% 3,75; 80-84% 4,0; 85-99% 4,25; 90-94% 4,5; 95-97% 4,75; 98-100% 5,0;),

Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny doliczane są punkty z aktywności. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu [bardzo dobry 5,0 – 4,76; dobry plus 4,75 – 4,36; dobry 4,35 – 3,76, dostateczny plus 3,75 – 3,36; dostateczny 3,35 – 3,0].

Recommended reading

  1. Bednarska-Wnuk I., Michalak J.M., Świątek-Barylska I., Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015
  2. Gros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, PWN, Warszawa 2019
  3. Kmiotek, K., Piecuch T., Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa, 2012
  4. Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji. PWE, Warszawa 2014
  5. Kuc B., Moczydłowska J., Zachowania Organizacyjne. Podręcznik Akademicki, Difin, Warszawa 2009

Further reading

  1. Cialdinii R., Wywieranie wpływu na ludzi Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008
  2. Czajkowska, M., Januszkiewicz, K.,  Kołodziejczak, M.,  Zalewska-Turzyńska, M. (red.), Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź: 2015
  3. Doliński D., Techniki wpływu społecznego, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2006
  4. Kenrick D., Neuberg S., Cialdini R., Psychologia społeczna Rozwiązane tajemnice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
  5. Potocki A. (red.), Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa 2005

Notes


Modified by dr inż. Patrycja Łychmus (last modification: 29-04-2021 10:58)