SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy marketingu |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-PM |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z istotą, celami i instrumentami marketingu w gospodarce rynkowej. Nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi pojęciami marketingu, metodami i technikami marketingowymi oraz rozumienia i wykorzystania ich w praktyce.
Przyswajanie przez studenta wiedzy z zakresu podstaw marketingu wymaga wcześniejszego przygotowania z przedmiotów: ekonomia, zarządzanie. Student powinien rozumieć podstawowe kategorie ekonomiczne, zasady działania struktur podmiotowych rynku, opisu i analizy problemów zarządzania i marketingu.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykłady i ćwiczenia dotyczą problematyki marketingu . Podczas wykładów i ćwiczeń ilustrowane będą materiały poglądowe (prezentacja multimedialna). Na ćwiczeniach przedstawione zostaną studia przypadków, a także scenariusze nawiązujące do określonego celu zajęć i stanowiących podstawę do konwersacji. Podczas ćwiczeń studenci będą pracować w grupach nad stworzeniem badań marketingowych i kampanii promocyjnej produktu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładów (50%).
1. Armstrong G., Kotler P., Marketing: wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
2. Domański T. (red.), Strategie budowania marki i rozwoju handlu : nowe trendy i wyzwania dla marketingu, PWE, Warszawa 2020.
3. Kotler P., Keller K., Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2012.
4. Kramer T., Podstawy marketingu, Wyd. PWE, Warszawa 2004.
5. Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005.
1. Kubisiak P. (red.), ICAN Management Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2020.
2. Smyczek K. (red.), Consumer rights protection: threats and opportunities for enhancing consumer awareness,Publishing House of the University of Economics, Katowice 2020.
3. Pabian B., Zarządzanie w turystyce zrównoważonej: zarys problematyki, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2020.
Zmodyfikowane przez dr inż. Barbara Jurkowska (ostatnia modyfikacja: 07-06-2021 12:22)