SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny
Kod przedmiotu 09.0-WH-DiksP-WH-WP-JON1-S19
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Mirosława Nosewicz
  • mgr Rienk Vierstra
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Cykl praktycznych ćwiczeń z wybranego języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.

Zakres tematyczny

  1. Opis postaci, fotografii, zjawisk przyrodniczych, podstawowych relacji międzyludzkich.
  2. Człowiek w relacjach z otoczeniem - szeroki zakres tematów dotyczących życia codziennego.(zainteresowania, czas wolny, dom, życie studenckie, etc.)
  3. Uczucia, emocje i pragnienia: wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie i uzasadnianie opinii, wyciąganie wniosków.
  4. Prezentacja i utrwalenie wybranych struktur leksykalno-gramatycznych.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.

Literatura podstawowa

Język angielski:

Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.

Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.

Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.

Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.

Język niemiecki:

Ros,L.,Swerlowa,O. Aussichten, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011

Sander I, Braun B. DaF kompakt. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011.

Koithan Ute, Schmitz Helen. Aspekte Mittelstufe Deutsch, Langenscheidt 2007.

Literatura uzupełniająca

Język angielski:

Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.

Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.

Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.

Język niemiecki:

Koithan Ute, Schmitz Helen. Aspekte neu Mittelstufe Deutsch, Klett-Langenscheidt München 2017.

Motta, G. Direkt. LektorKlett, Poznań 2008.

Hilpert, S., Kalender, S. Schritte international. Hueber Verlag, Ismaning 2007.

Kirchmeyer, S. Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart 1997.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 10-05-2021 12:53)