SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie gier i mediów |
Kod przedmiotu | 11.3-WI-INFD-PGiM |
Wydział | Wydział Nauk Inżynieryjno-Technicznych |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Grafika komputerowa, Programowanie gier 3D
Teoria gier oraz interaktywnych mediów cyfrowych. Typy i kategorie gier. Ewaluacja gier/aplikacji interaktywnych pod kątem technologii, narracji, tzw. grywalności i interakcji oraz estetyki.
Teoria projektowania gier: zasady i metodologie produkcji gier, podział zadań w realizowanej aplikacji. Koncepcja gry tj. mechanika, zasady gry, modelowanie świata. Ekonomia gier: symulacje, zasady grywalności, „nagrody i kary” dla gracza, złożoność gry, interakcje i budowanie doświadczenia gracza.
Programowanie gier i aplikacji multimedialnych: wybranie zagadnienia dot. m.in. fizyki w grach, środowiska produkcji gier, reprezentacja danych (model zorientowany komponentowo oraz wzorzec ECS), sztuczna inteligencja, tzw. niegrywalne postacie (ang. non playable characters).
Wybrane zagadnienia projektowanie tzw. assetów, materiałów w tym tzw. shaderów, animacji postaci.
Głównie pojęcia grafiki trójwymiarowej czasu rzeczywistego stosowanej w aplikacjach multimedialnych (w tym także w aplikacjach realizowanych w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości).
Projektowanie poziomów: projektowanie stylistyczne świata wirtualnego/poziomu gry lub scenografii filmu/animacji.
Prototyp: opracowanie prototypu gry lub aplikacji multimedialnej.
Wykład: wykład konwencjonalny/tradycyjny.
Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, wg listy zadań.
Projekt: praca w grupach, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu przeprowadzonego w formie pisemnej.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich sprawdzianów pisemnych z ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.
Projekt - warunkiem zaliczenia jest wykonanie wszystkich zadań projektowych, przewidzianych do realizacji w ramach zajęć projektowych oraz przygotowanie pisemnego raportu ze zrealizowanego projektu.
Składowe oceny końcowej = wykład: 40% + laboratorium: 30% + projekt: 30%
--
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marek Sawerwain, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2021 20:55)