Dalsze rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych. Stymulowanie do twórczej ekspresji ustnej i pisemnej ze szczególnym uwzględnieniem swobodnych spontanicznych interakcji w różnorodnych sytuacjach życia codziennego i zawodowego. Wzbogacanie kompetencji leksykalnej i gramatycznej.
Wymagania wstępne
Znajomość języka włoskiego na poziomie A2.
Zakres tematyczny
Komunikacja: ćwiczenie rozumienia ze słuchu i mówienia oraz rozumienia tekstu pisanego i pisania. Praca z tekstem autentycznym (medialnym i zawodowym). Redagowanie tekstów użytkowych oraz korespondencji formalnej i prywatnej
Branie udziału w dyskusji, przeprowadzanie wywiadów, odgrywanie tematycznych scenek (podczas zakupów, rozmowy o pracę, w restauracji, w hotelu, u lekarza). Ćwiczenie rozumienia dzienników radiowych i telewizyjnych, reportaży, krótkich sekwencji filmowych oraz umiejętności wyrażania własnego zdania i jego obrony, argumentowanie. Doskonalenie interakcji w sytuacjach typowych i problemowych.
Poszerzenie kompetencji leksykalnej o różne dziedziny życia codziennego oraz elementy języków sektorowych, pozwalających mówić, np. o demografii, ekonomii czy turystyce. Elementy stylu formalnego i potocznego.
Gramatyka praktyczna: zaimki w różnych kombinacjach i kontekstach czasowych; zgodność czasów; konstrukcje zdań złożonych. Tryb congiuntivo oraz imperativo (formale, informale). Sposoby wyrażania czasu, przyczyny, skutku, celu, przyzwolenia, warunku, porównania.
Metody kształcenia
Podające: objaśnienie lub wyjaśnienie. Praktyczne: lektura tekstów, ćwiczenia produkcji ustnej i pisemnej, memoryzacja struktur gramatycznych i leksyki, praca z książką – indywidualna i w parach. Aktywizujące: dyskusja, scenki teatralne (drama).
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie z oceną: na podstawie aktywności na zajęciach, zaliczenia testów cząstkowych i wykonania pozostałych zadań (pisemnych oraz ustnych) określonych przez prowadzącą.
Literatura podstawowa
T. Marin, S. Magnelli, Nuovo Progetto italiano 1. Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Livello elementare (A1–A2), Edilingua, Roma 2008.
T. Marin, S. Magnelli, Nuovo Progetto italiano 2. Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Livello intermedio (B1–B2), Edilingua, Roma 2007-2008.
Literatura uzupełniająca
T. Marin, Nuovo Progetto italiano 3. Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Livello intermedio – avanzato (B2–C1), Edilingua, Roma 2008.
Wybrane teksty autentyczne (artykuły prasowe, ulotki turystyczne, przykłady korespondencji, tekstów technicznych itp.) orazmateriały online, np.:
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.